Verhalen

"Mijn doel is de klant maximaal ontzorgen."

Na acht jaar in de bouwsector was ik toe aan een nieuw product waarin ik me als sales kon verdiepen. Bij Verolift vond ik precies de technische uitdaging die ik zocht en tegelijk kreeg ik de tijd om me in te werken. 

Via de Academy deed ik alle nodige achtergrondkennis op en tijdens de eerste maanden werd ik volledig klaargestoomd voor de job. Vandaag neem ik nieuwe klanten mee door de showroom. Ik dompel hen onder in de wereld van onze huisliften en laat ik hen kennismaken met het aanbod. 

Daarnaast ga ik ook op locatie om op te meten en alle mogelijkheden in kaart te brengen en nadien werk ik zelf offertes op maat uit. Een zeer gevarieerd takenpakket, dus. Als de liftplannen effectief vorm krijgen, draag ik het dossier over aan onze planner maar ik blijf wel steeds het aansprekingspunt. Mijn doel is de klant maximaal ontzorgen. 

Wat mij betreft houdt mijn job perfect het midden tussen verkoop en de technische complexiteit waar ik van hou. Verolift is bovendien een werkgever die veel doet om een goeie werksfeer te creëren. Niet onbelangrijk!

Pieter

Pieter

Sales Advisor

Stijn

Stijn

Teamleader Servicetechnici

“Na vier jaar werd ik al teamleader.”

Nadat hij jarenlang installateur van schuifdeuren was, besloot Stijn in 2016 dat het tijd was voor een carrièreswitch. Op de website van VDAB zag hij een vacature bij Verolift en toen ging het snel…

“Dat kan je wel zeggen. De dag nadien mocht ik al op gesprek komen. Een paar dagen nadien had ik een tweede gesprek met Françis en hij zei me dat ik de dag nadien al mocht beginnen. Ik had nog andere mogelijkheden, maar hier zag ik de grootste uitdaging en kreeg ik meteen een goed gevoel.

Oorspronkelijk ben ik gestart als onderhoudstechnieker, dat hield in dat ik elke 3, 6 of 12 maanden het onderhoud van ons liftenpark moet voorzien. Herstellingen uitvoeren. Mensen bevrijden uit de lift bij blokkage. Dat soort dingen. Na 4 jaar kwam de positie van teamleader bij de servicetechnici vrij en na het sollicitatieproces te hebben doorlopen, heb ik de kans met beide handen gegrepen.

Na 5 jaar doe ik mijn job nog altijd met heel veel plezier. Er is veel afwisseling en je moet heel zelfstandig zijn. Het geeft me ook voldoening dat ik een team kan aansturen. Mijn mannen weten dat ze altijd bij me terecht kunnen en ik weet dat Verolift er alles aan doet om haar werknemers goed te doen voelen.”

“Eerlijk en op de man af, maar met veel respect.”

Tony is één van de pioniers van Verolift. Sinds 2002 is hij een trouwe medewerker maar vooral de enthousiaste teamleader en coach van nieuwe monteurs.

“Ik ken Gennaro, de vader van Françis én oprichter van Verolift, al héél lang. In 2002 kreeg ik een voorstel om bij Verolift aan de slag te gaan. Ik heb zonder verpinken m’n toenmalige job opgezegd. Ik wist hoe Gennaro en z’n zoon Françis ineenzitten; het zijn mensen met toekomstvisie, dus ik had er alle vertrouwen in.

Als ik nu zoveel jaren later terugblik, is het bijna niet te geloven hoe snel Verolift geëvolueerd is. Dat heeft verschillende redenen. Enerzijds geloven we in onze medewerkers; wie gemotiveerd is, krijgt hier kansen. En zo trekt iedereen mee aan de kar. We zijn ook perfectionisten. Bij Verolift moet het áf zijn, op elk vlak. Dat levert zowel tevreden klanten als tevreden medewerkers op. We zijn hier altijd eerlijk en direct, maar met veel respect voor elkaar.”

Tony

Tony

Teamleader montage

Wouter

Wouter

Service technieker

"Complimenten van klanten doen deugd"

Toen Wouter tijdens zijn vorige job in contact kwam met iemand die een lift aan het herstellen was, kreeg hij zelf zin om de liftwereld in te duiken. 

“Mijn eerste job in de bouw viel om verschillende redenen tegen en uiteindelijk kon ik er niet blijven. In mijn zoektocht naar nieuw werk herinnerde ik mij een gesprek dat ik had met iemand die liften herstelt. Op een dag legde het interimkantoor mij een vacature bij Verolift voor. Ik twijfelde niet en besloot om ervoor te gaan. Al snel mocht ik op gesprek bij Françis en meteen deed ik ook een praktische test. Ondanks dat ik een klein foutje had gemaakt, mocht ik de week nadien beginnen. Eerst via weekcontracten, na een half jaar kwam ik vast in dienst en intussen werk ik hier al vier jaar.

Hoewel ik vrij handig ben, was mijn start er één van vallen en opstaan. Ik kreeg veel informatie op korte tijd en had even tijd nodig om alles te kunnen verwerken. Gelukkig kreeg ik de nodige kansen en tijd om dat te doen. Ik kreeg veel steun en kon telkens met problemen en vragen bij mijn teamleader terecht. Na negen maanden voelde ik me dan zelfzeker genoeg om zelfstandig de baan op te gaan.

Ik ben technieker, dat houdt concreet in dat ik de liften moet onderhouden en herstellen. De job is heel afwisselend en de dag vliegt voorbij. Af en toe komen er onverwachte zaken tussen, zoals bijvoorbeeld een dringende herstelling. Dat geeft soms druk, maar daar hou ik van. Verolift legt hoge eisen op aan zijn werknemers, het werk moet perfect zijn. Het voelt daarom extra goed als je appreciatie voor je werk krijgt, want je weet dat het oprecht is. Als ook de klant spontaan een complimentje over het geleverde werk geeft, dan blink ik in mijn vel!

De sfeer die rond Verolift hangt is waar ik nog het meest van hou. We zijn een goede mix van jeugdig enthousiasme en zelfzekere ervaring, dat motiveert en maakt ons als groep sterker. Sommigen hier hebben een serieuze hoek af en dat zorgt altijd voor veel ambiance tijdens barbecues en teambuildings. Ik zie mezelf hier alvast nog jaren blijven!”